
Her finder du opgaver og opgavebeskrivelser for netop Uge 20 som er med til at skabe overblik over de opgaver som skal løses lige netop i Uge 20.
Hop til: gruppe/koordinator rolle – facebook – Gruppeindelinger – Procedure ved manglende deltagelse
I fase 1 er det Gruppe 1 der er på i dag
I fase 2 er det Gruppe 3 der er på i dag
Se herunder hvor du vil finde en prioriteret liste over opgaver:
Opgaver i Uge 20
Tjekke og koordinere affald
Læs Opgavebeskrivelse >>



Fjerne ukrudt
Læs Opgavebeskrivelse >>



Vanding af planter, træer og blomster
Læs Opgavebeskrivelse >>



Holde grusområder pæne
Læs Opgavebeskrivelse >>



Træ, trædæk, skure
Læs Opgavebeskrivelse >>



Opsamling af skrald
Læs Opgavebeskrivelse >>



Generelt i fasen
Generelt kan vi hjælpe hinanden med at få opgaverne klaret. Der opfordres derfor til at:
- Man sorterer sit affald korrekt og spørger hvis man ikke lige ved hvor noget skal hen.
- Man ryder op efter sig når man har brugt udstyr, og sætter det på plads.
- Man ikke bare går forbi skrald, grene der ligger på gaden eller andre steder på området uden at samle det op og smide det ud.
- Forældre ryder op efter deres børn, eller får børnene til det
- Man tager ukrudt ud for egen have og skur, dette gælder også skurene som hører til første sal
- Man fejer sit eget trædæk med blød kost 2-4 gange om måneden, for at undgå for meget grus og sand som sliber behandlingen af.
- Man holder øje med området, ser det pænt ud, er der noget der skal tages hånd om og melder det i sin fasegruppe.
- Er materiel gået i stykker, skal du kontakte TEK gruppen for at få det fixet eller erstattet.
- Hvis man opdager glascontainer, haveaffald eller storskald trænger til at blive tømt, giver man besked til Karin eller Charlotte H.
Hjælper man hinanden, går det hele også noget nemmere og hurtigere.
Retningslinjer for Gruppekoordinator og arbejdsgruppens rolle
Gruppekoordinator rolle:
Gruppekoordinatorernes primære opgave er at koordinere arbejdsfordelingen i gruppen og sørge for, at alle bidrager til fællesskabet. Al kommunikation sker primært via facebookgruppen.
- At sørge for at de opgaver der er i årshjulet bliver uddelegeret til alle husstande i gruppen. Man vurderer selvfølgelig om opgaven er relevant/aktuelt, årshjulet er ment som ideer og hjælp.
- At tilbagemelde til bestyrelsen 1 gang om måneden via mail, om hvilke husstande der har/har ikke deltaget (- og hvad der evt. er gjort ved manglende deltagelse)
- Gruppekoordinatorerne skal planlægge hvornår de enkelte grupper skal være på og ikke på. Og evt. beslutte om der er brug for flere hænder i nogle perioder.
- At overlevere til næste gruppe via facebookgruppen omkring hvad der er udført, og hvad der måske er registeret der mangler
- Kontakte de husstande der ikke deltager og få dem involveret i arbejdet (evt. I samarbejde med bestyrelsen.
- Det er vigtig at koordinator, går en runde både før og efter gruppens tur for at danne sig et overblik over opgaver der skal udføres og bagefter se om de er blevet udført.
Arbejdsgruppens rolle:
- Husstanden skal udføre minimum én af opgaverne der er blevet uddelegeret af koordinatoren via facebook (fase1 eller fase2) og melde tilbage til koordinator når opgaven er udført.
- Alle husstande skal udføre en opgave på udearealerne 1 gang om måneden (Ved ferie meldes dette til gruppekoordinator, som sætter dig i en anden gruppe eller giver en opgave der skal udføres inden feriens start)
- Husstande, som ikke er på facebook, har samme opgave hver måned, som de er blevet tildelt af bestyrelsen. Når dette er udført ligger de en seddel i gruppekoordinatorens postkasse.
Der er oprettet Facebook grupper som alle husstande skal være medlem af. Dette er primære kommunikationsvej. Grupperne kan findes her: Fase 1 – Fase 2
Kommunikation
Facebook gruppen er primært kommunikationsværktøj grupperne imellem. Gruppekoordinatorerne får ansvar for at lave en skriftlig overlevering hver søndag når den pågældende gruppes vagt er slut. I overleveringen skal gruppekoordinatoren skrive hvilke opgaver der er løst i løbet af ugen og komme med indspark til næste uges gruppe om hvilke opgaver der er brug for bliver løst.
Manglende deltagelse (Procedure)
Koordinator i en gruppe, skal efter endt uge meddele til bestyrelsen hvem der har deltaget og hvem der ikke har deltaget. En gang om måneden ser bestyrelsen på de protokoller, og tager aktion allerede der.
Når en gruppekoordinator melder at en husstand ikke har deltaget i arbejdet, eller koordinator ikke sender en protokol, får den/de husstande et minus i bestyrelsens protokoller og derefter tilsendt en mail med registreringen. Er der sket fejl i denne registrering, skal du tage fat i din koordinator for at få dette udredt, og dit minus bliver til et kryds – Sker det flere gange at en husstand ikke deltager, melder bestyrelsen den manglende deltagelse til KAB. For derefter at starte det vi kalder en egentlig sag.
Hvem skal du kontakte?
- Går noget i stykker, redskaber, maskiner etc., skal du kontakte TEK.
- Skal noget indkøbes, skal bestyrelsen kontaktes.
- Skal der afhentes haveaffald, glas, storskrald, farligt affald eller mangler der bioposer, så kontakt skraldeansvarlig i din fase
- Er der spørgsmål eller andre problemer, så gå til bestyrelsen
Grupperne er opdelt som følger:
Fase 1
- Skraldeansvarlig: Charlotte (31)
- Gruppe 1: 31 (Koordinator), 21, 39, 45, 55 tv, 63 th
- Gruppe 2: 29, 33, 37, 47, 59 th, 65 (Skiftende koordinator)
- Gruppe 3: 27 (Koordinator), 43, 49, 51 tv, 51 th, 55 th
- Gruppe 4: 63 tv (Koordinator), 23, 35, 41, 57, 61
- Bestyrelsen: Kim Tetzlaff (59tv) (Formand), Pia (25)
- TEK Gruppen: Kim Tetzlaff (indkøber) (59tv), 53
Fase 2
- Skraldeansvarlig: Karin (46)
- Gruppe 1: 50 th (Koordinator), 22, 24, 26, 48, 54 tv
1.-8. i hver måned - Gruppe 2: 32 (Koordinator), 28, 30, 54 th, 58 tv
9.-16. i hver måned - Gruppe 3: 58 th (Koordinator),34 36, 38, 60, 62 tv
17.-24. i hver måned - Gruppe 4: 44 (Koordinator), 20, 40, 42, 62 th
25.-30./31. i hver måned - Bestyrelsen: Karin Rasmussen (46) (Kasserer), 50 tv, Malene (50 th), Ben (52)
- TEK Gruppen: 52 Ben (Koordinator)