Løvstikkevej

20-65

Officiel hjemmeside
AB Sundbyvang afd. 1075

  • Guides
  • Arbejder fase 1 og 2
  • Afdelingen
    • Bestyrelsen
    • Afdelinsmøder
    • TEK gruppen
    • Arbejdsdage
    • Regulativer
      • Husorden
      • Haveregulativ
      • Vedligehold
    • Affald og korrekt sortering
    • Opsigelse AlmenBolig+
    • Service i afdelingen
  • Seneste Nyt
  • Velkommen til sundbyvang

Vedligehold og udgifter

Info om vedligehold og udgiftsfordeling i AlmenBolig+ Sundbyvang

Sundbyvang er født med et vedligeholdelsesreglement og en allonge til kontrakten der beskriver hvordan vedligehold og udgifter er fordelt mellem lejer og forening.
AlmenBolig+ hører under model A – Med normaistandsættelsesbeløb (NI-beløb).

Dette dokument er lavet ud fra de love og regler der er på området, Vedligeholdelsesreglement, allonge, haveregulativ, husorden og hvordan KAB tolker de regler. Husk dette er kun et hurtigt overblik, vil du selv nærstuderer det, skal du læse reglerne selv, som er vedhæftet også.

Koncept AlmenBolig+

Konceptet går ud på at du som lejer, betaler en del af lejen i din bolig. Ved at lave det arbejde, som man i normale ejendomme har folk ansat til at gøre.

Det er blandt andet det vi har gjort med oprettelsen af de 8 arbejdsgrupper, TEK og bestyrelsen. Men derudover skal du som lejer, i udgangspunktet, også fixe og vedligeholde din lejlighed og dertilhørende have og skur.

Yderligere dokumenter findes herunder

Vedtægter
Vedligeholdelsesreglement
Allonge til kontrakt
Husorden
Haveregulativ

Udgifter fordeles således:

  • Når lejer flytter ind, får lejer et såkaldt NI-beløb til vedligehold hvor det er nødvendigt (Primært hvidtning, maling og tapetsering)
  • Når lejer flytter ind, skal der senest 14 dage efter laves og indsendes en fejl og mangelliste, som vil blive vurderet af KAB, og sendt videre til TEK for fejlrettelse.
  • Lejer dækker i boperioden udgiften til vedligehold af vægge, lofter, træværk, gulve, låse og nøgler
  • Foreningen dækker udgiften til reparation/udskiftning af alle oprindelige dele
  • Lejer dækker alle udgifter til istandsættelse, reparation og vedligehold som følge af misligholdelse
  • Foreningen dækker kun udgiften til reparation op til hvad en standard koster. Vil lejer derfor bibeholde en nyere/bedre model, skal lejer betale differencen
  • Når lejer fraflytter, vurderes boligen, og lejer betaler et NI-beløb svarende til det der kræves vedligeholdt.

Løbende vedligehold af lejemål i boperioden:

  • Den fulde indvendige vedligeholdelse påhviler lejer i den udstrækning at de kan
  • TEK vurderer, reparerer eller udbedrer skaden på anden vis, hvis lejer ikke selv kan

Vedligehold i haven og ved lejemålet

  • Vedligeholdelse og renholdelse af adgangs- og opholdsarealer i umiddelbar tilknytning til lejemålet, samt enhver renholdelse indenfor lejemålets naturlige grænse påhviler lejeren.
  • Lejer skal holde havearealet ryddeligt og uden opmagasinering af affald.
  • Lejer skal klippe/slå græsset regelmæssigt i vækstsæsonen
  • Lejer har ansvaret for at hækken vokser som den skal, ved at luge ukrudt, vande og klippe efter forskriften
  • Lejer skal holde skure og sti, som er i umiddelbar tilknytning til lejemålet, fri for ukrudt, herunder også skure som tilhører lejere der bor på 1. sal

Vedligehold på fællesområder

  • Vi har de 8 arbejdsgrupper og TEK til at varetage vedligehold på fællesområderne
  • Hvilke arbejder og hvordan det fordeles, fastsættes af afdelingsmødet og bestyrelsen

Hvornår anses det som mislighold?

Mislighold vurderes af TEK fra sag til sag. Men her listes nogle punkter som kan blive anset som mislighold

  • Hvis lejer ikke vedligeholder efter gældende reglementer og vejledninger
  • Hvis lejer ikke melder skaden rettidigt til TEK og skaden derfor forværres

Vejledninger og reglementer

Vejledninger til vedligehold, kan findes på loevstikkevej.dk eller ved at spørge TEK som ligger inde med informationer om netop vedligehold.

Menu
  • Guides
  • Arbejder fase 1 og 2
  • Afdelingen
    • Bestyrelsen
    • Afdelinsmøder
    • TEK gruppen
    • Arbejdsdage
    • Regulativer
      • Husorden
      • Haveregulativ
      • Vedligehold
    • Affald og korrekt sortering
    • Opsigelse AlmenBolig+
    • Service i afdelingen
  • Seneste Nyt
  • Velkommen til sundbyvang